To jest webowa wersja newslettera na który możesz się zapisać klikając tutaj

Cześć!

Od poprzedniego newslettera minęły już ponad 4 miesiące 😬

To nie tak, że nie miałem o czym pisać, a bardziej nie miałem kiedy pisać, ponieważ wiele się przez ten czas działo. Czas więc nadrobić zaległości.

Dziś poruszę tematy takie jak:

 

AI Devs - wnioski po pierwszej edycji szkolenia

W ostatnim mailu zapowiadałem, że wraz z Adamem Gospodarczykiem przygotowujemy się do uruchomienia nietypowego, bo kohortowego szkolenia online na styku branż AI i programowania.

Mowa oczywiście o "AI Devs".

Intensywne 5 tygodni szkolenia mamy już za sobą. Grupa 962 kursantów przeszła z nami przez tematy związane z integracją mechanizmów sztucznej inteligencji z systemami informatycznymi. NIE był to kurs pisania promptów.

W trakcie szkolenia zastosowaliśmy kilka innowacyjnych jak na nasze standardy podejść.

 

💰 Koszty, zyski i szeroko pojęta kasa 💰

Tak, to ten rozdział, którego szukałeś w newsletterze 😉

Tak jak zwykle jestem skrajnie transparentny, jeśli chodzi o dochody, tak tym razem muszę/chcę zachować pewną powściągliwość w dzieleniu się konkretnymi liczbami. AI Devs to produkt, za którym stoi kilka osób. Dwie z nich to oczywiście ja i Adam. Nie każdy z ekipy jest zwolennikiem przejrzystości zarobków, więc postanowiłem raczej ogólnikowo przedstawić sprawę dochodów.

Wiadomo ile kosztował udział w szkoleniu i wiadomo ilu było uczestników, więc nietrudno policzyć, że przychód musiał wynosić gdzieś między 1.2-1.5 miliona (cena szkolenia była zależna od tego, kiedy uczestnik kupił dostęp). To oczywiście kwota idąca jeszcze do opodatkowania, pokrycia kosztów i do podziału na dwóch.

Przy realizacji szkolenia, koszty były ogromne. Nie mówię, że nie dało się ich uniknąć, czy je zminimalizować, a jedynie stwierdzam fakt, jakie one były.

W ramach eksperymentu postanowiliśmy zrealizować całe przedsięwzięcie z firmą BRAVE. To oni stanowili większość naszych kosztów. Wynagrodzenie dla firmy to kilkaset tysięcy złotych.

Firma rozlicza się w modelu prowizyjnym, stąd taki wynik.

Współpracę z Brave jak najbardziej polecam pod względem jakości świadczonych usług i ich zakresu. Pod względem finansowym, noooo... mogłoby być taniej, ale czy w innej firmie byłoby lepiej?

O co zadbał Brave?  🤔

 

Cieszy mnie, że w ramach tego szkolenia wystawiłem ręcznie tylko DWIE faktury (obie dla Brave) i nie zajmowałem się rozwiązywaniem któregokolwiek z problemów kursantów. Wszystko działo się w pełni automatycznie. Nie odpisałem na ani jednego maila od kursanta, bo żadnego nie otrzymnałem. Wszystkie zapytania zostały ogarnięte na poziomie Brave. Wszelką komunikację prowadziłem jedynie na platformie społecznościowej.

Warto tutaj zwrócić pewną uwagę na lukę w rynku. Nie za bardzo da się znaleźć firmę, która od A do Z ogarnie WSZYSTKO w ramach realizacji kursu, a autorowi pozostanie tylko tworzenie treści. Jak widać na moim przykładzie, istnieją firmy (przynajmniej jedna 😉) gotowe zapłacić za coś takiego (pod warunkiem że usługa będzie na poziomie super PRO) nawet 6-cyfrowe kwoty i to niekoniecznie z jedynką, czy dwójką na początku. Istnieją co prawda firmy pomagające wydać kurs online, ale kwestia marketingu, webinarów, reklam na FB, zapraszania gości itp - to wychodzi poza zakres ich działania. Może to coś, w co mogłaby wejść Twoja firma? 😏

Treść umowy z Brave musi pozostać tajemnicą, więc nie mogę zdradzić wszystkich szczegółów współpracy jak i pełnego jej zakresu.

 

Czy warto współpracować z Brave? - kilka przemyśleń:

 

Inne koszty realizacji szkolenia (poza Brave) to między innymi:

 

Dalsze losy szkolenia 🚀

Jestem bardzo zadowolony z pierwszej edycji. Dostałem dosłownie dziesiątki zapytań o datę kolejnej edycji i powiem szczerze, że... miała ona nie powstać. Nie dlatego, że nam się nie chce i to ekstremalnie męcząca forma prowadzenia szkolenia (to też 😃), ale głównym powodem była konieczność mocnej aktualizacji materiałów.

Świat AI zmienia się drastycznie szybko. To coś jak pędzący pociąg. Można oczywiście sprzedać ludziom bilet na ten sam peron co ostatnio, bo przecież byli zadowoleni, ale pociag jest już w zupełnie innym miejscu. Mało kto o tym wie, ale materiały AI Devs były aktualizowane na bieżąco. Oznaczało to, że nowości technologiczne i zmiany pojawiały się w lekcjach w trybie ASAP. Czy wymagało to ogromnej ilości pracy z naszej strony? Tak. Czy było warto?  Zdecydowanie tak!

Ostatecznie podjęliśmy decyzjęorganizacji kolejnej, rozbudowanej i mocno zaktualizowanej edycji AI Devs. Odbędzie się ona w ostatnim kwartale tego roku. Warto zapisać się na listę oczekujących.

Ze zmian pozamerytorycznych, to rozbudowuje nam się zespół trenerów. Zamiast dwóch osób (ja i Adam), dochodzi do nas jeszcze trzeci trener - Mateusz Chrobok (tak, ten sam, który był u nas jednym z ekspertów zaproszonych na webinary). Czy to oznacza, że zyski trzeba będzie dzielić na troje? Tak. Planujemy jednak przekorczyć zyski z tej edycji, więc nie jest to dla nas wielkim problemem, a będzie za to ogromnym ułatwieniem przy odświeżaniu materiałów.

 

Co dało się zrobić lepiej? 📈

Wielu kursantów narzekało na zbyt wiele przekazywanej wiedzy. Materiały były przez nas wyliczone na 5 tygodni, jednak niektórzy z kursantów stwierdzili, że taka ich ilość jest zdatna do przerobienia, ale raczej w 7-10 tygodni jeśli chce się wszystko zrozumieć i do tego zdążyć z zadaniami domowymi.

Wzięliśmy te komentarze pod uwagę i myślimy, jak sprawić, aby kolejna edycja była mniej wymagająca od uczestników. Z jednej strony, nie chcemy zabierać niczego z agendy, a z drugiej... AI tak się rozwinęło od czasu zakończenia szkolenia, że jeszcze wypadałoby tam dorzucić trochę więcej treści 😃

Będziemy nad tym jeszcze pracować.

 

Widzimy się w Krakowie w tym tygodniu? (20.07.2023)

Już w najbliższy czwartek, o 17:30 na ulicy Na Zjeździe 11 w Krakowie, będę prowadził wykład na temat sztucznej inteligencji i jej zastosowania w branży IT przy integracji z systemami IT. Nie będzie więc niczego o generowaniu kodu, czy promptach wpisywanych w UI. Skupię się na nadziejach i zagrożeniach, jakie niesie ze sobą sztuczna inteligencja i na tym, jak już teraz możemy korzystać z niej (bezpiecznie!) w ramach swoich aplikacji.

https://meetup.com/future-meetup/events/294495468/

 

Nowy, e-book

Dla subskrybentów (obecnych i przyszłych 😉) mojego newslettera #unknowNews udostępniłem nowego e-booka pt. "Debugowanie aplikacji na Linuxie". Aby go pobrać, trzeba podać swój adres mailowy. Jeśli nie było Cię na liście subskrybentów #unknowNews, to zostaniesz na ten newsletter zapisany, a jeśli byłeś, to pobieranie PDF-a rozpocznie się automatycznie.

Debugowanie aplikacji na Linuksa

 

E-book powstał jako lead magnet. W ciągu nieco ponad 2 tygodni, pobrało go 505 osób . Nie jest to wynik zły, ale jednak trochę dla mnie zaskakujący, ponieważ poprzedni lead magnet ("77 zadań dla admina") w tym samym czasie wygenerował wynik 2,5x lepszy.

Celem powstania tego mini e-booka poza zbieraniem subskrybentów na mój główny newsletter było promowanie kursu "Akademia Debugowania Linuksa", a dokładniej, jego listy oczekujących, ponieważ szkolenie to oferowane jest tylko w oknach sprzedażowych.

 

Mini-Kurs Process Explorera - eksperymentalna sprzedaż

Tomek Zieliński z bloga "Informatyk Zakładowy" podzielił się na Facebooku swoimi problemami ze sprzedażą kursu "Process Explorera". Łączny wynik finansowy całej sprzedaży to 4900zł brutto przychodu w ciągu roku. Nie muszę chyba wyjaśniać, że jest to wynik skrajnie słaby.

W ramach eksperymentu zaproponowałem Tomkowi, że przygarnę jego kurs do siebie, poprawię go, ulepszę landing page i zobaczę, czy da się z niego wycisnąć więcej dochodu.

Landing: https://processexplorer.pl

Mini Kurs Process Explorera

 

Oto lista wprowadzonych przeze mnie zmian:

 

Wyniki eksperymentu i wnioski

 

Drugi raz nie podejmę się próby sprzedaży produktu nieskierowanego do grupy docelowej w której działam.Był to jednak dla mnie ciekawy eksperyment udowadniający po części, że metoda 'zapakowania treści' (oprawa graficzna, landing, copywriting) może bardzo mocno wpłynąć na sprzedaż.

 

Kurs złożony z... lekcji DEMO kursów?

Sprzedając moje kursy "XYZ w godzinę" zawsze na landing page wrzucam jedną, testową lekcję z danego kursu. Wpadłem na pomysł, aby zebrać te wszystkie lekcje i stworzyć "Kurs demo", złożony jedynie z lekcji pokazowych.

https://lekcje.mikr.us

Lekcje pokazowe z kursów

W ciągu 2 tygodni zapisało się na niego 468 kursantów. Co ciekawe, osoby które 'kupiły' (za 0zł) ten kurs demo, później składały często znacznie większe zamówienia na kursy. Gdy przeciętny użytkownik wydaje podczas sesji 70-90zł, to kursant lekcji demo wydaje średnio 150-250zł (kupuje wiele kursów jednocześnie, a nie jeden). Konwersja z darmowych userów na płatnych nie jest procentowo duża, ale i tak opłacalne było 'wydanie' tej darmowej reklamy.

W ramach promocji tego zestawu zacząłem go dorzucać jako gratis do serwerów FROG (darmowe serwery VPS). Jeszcze za wcześnie jest, aby mówić, czy to zadziałało, bo przez tydzień w ten sposób wpadło mi tylko jedno zamówienie, ale za to na kilka kursów.

 

Nowa odsłona "NGINX w godzinę"

Po ponad półtora roku od wydania mojego pierwszego w życiu, samodzielnego kursu online, postanowiłem go odświeżyć. Nagrałem dodatkowe 18 minut materiału (co przy kursach 'w godzinę' oznacza DUŻO) i tak oto powstała wersja 2.0 kursu. Czym się różni od wersji 1.0, to możesz sprawdzić na stronie poniżej.

https://nginx.mikr.us

NGINX w godzinę - wersja 2.0

W ramach aktualizacji wykonałem kika zabiegów marketingowo-PRowych:

  1. Każda osoba, która kupiła wersję 1.0, zupełnie za darmo została zaktualizowana do wersji 2.0. Kursanci bardzo pozytywnie przyjęli tę niespodziankę (mnóstwo maili z podziękowaniami za prezent). Wykorzystałem przy okazji fakt wysyłania mailingu do poinformowania kursantów o zbliżającym się kursie "Apache w godzinę". Na liście oczekujących mam w tej chwili 291 osób.
  2. Ogłosiłem w połowie tygodnia, że planuję podnieść cenę wersji 2.0 kursu do 87zł, aleeee... podwyżka będzie dopiero w sobotę, więc jeśli ktoś chce, to może zgarnąć wersję 2.0 jeszcze w cenie 1.0. W ciągu 5 dni udało mi się w ten sposób uzyskać równe 151 sprzedaży kursu po 67zł (czyli 10117zł przychodu)
  3. W sobotę podniosłem cenę kursu do 87zł. W nowej cenie sprzedałem 5 sztuk kursu
  4. Na landing Nginx wrzuciłem zestaw "NGINX + Ansible" ze zniżką 35zł. Dodatkowo sprzedało się 7 takich zestawów.

 

Zbliża się mój urlop

Powoli wygaszam działania marketingowe, spowalniam reklamy, domykam otwarte projekty i przygotowuję się do przejścia w tryb urlopowy.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to w nadchodzącym tygodniu zabieram rodzinę, pakuję w kampera i ruszamy na wyprawę. Docelowo kierujemy się do Włoch. Nie mam pojęcia, ile zajmie nam cały wyjazd. Szacuję tak z 3-4 tygodnie. Zobaczymy, jak to wyjdzie w praktyce.

Staramy się nie planować na sztywno całej trasy, aby zawsze był czas, aby pojechać tam, gdzie nas oczy poniosą, bo na trasie z pewnością trafi się coś wartego uwagi.

Dostałem od znajomych namiary na wiele interesujących miejsc z tego obszaru, ale z pewnością nie uda się ze wszystkich skorzystać. Te 3-4 tygodnie to wcale nie tak dużo czasu do wykorzystania.

Wstępna mapa przejazdu przez Włochy wygląda jak na mapce poniżej. W okolicach Jeziora Garda prawdopodobnie zostaniemy na dłużej.

Jest duża szansa, że podczas podróży będę wrzucał jakieś aktrualizację z podróży na mojego Instagrama, więc jeśli jeszcze mnie nie obserwujesz, to możesz zacząć.

Mapa podróży - wstępny projekt

 

Do zobaczenia w przyszłości  👋

 

Jakub Mrugalski

pozdrawiam

Jakub 'unknow' Mrugalski

https://mrugalski.pl

Facebook Instagram YouTube Twitter Linkedin

Jeśli nie chcesz więcej otrzymywać ode mnie wiadomości, zawsze możesz się wypisać.