To jest webowa wersja newslettera na który możesz się zapisać klikając tutaj

Cześć!

Przybywam z nowym wydaniem najbardziej niewegańskiego polskiego newslettera biznesowo-technologicznego. Dlaczego jest niewegański? Bo zawiera samo mieso! 😃

Ja wiem, że mamy marzec i to powinno być już trzecie wydanie newslettera w tym roku, ale... zarobiony byłem. Co poradzić ;)

Powiedzmy, że prowadzę ostatnio dość intensywne życie.

Dziś w newsletterze będzie o...

 

Chciałem napisać jeszcze o dwóch tematach związanych z reklamami, ale wyszło mi tyle tekstu, że chyba nikt by tego nie przeczytał do końca, więc zostawię to na kolejne wydania.

 

Zapraszam do lektury :)

 

Wydaliśmy książkę o GPT! 📚

Wspomniałem, że w ubiegłym roku zacząłem mocno interesować się tematem 'wysokopoziomowej sztucznej inteligencji', czyli głównie produktami od OpenAI. Pod koniec ubiegłego roku odezwał się do mnie Adam Gospodarczyk z ciekawą propozycją.

"A może napisalibyśmy razem książkę o GPT-3?" 😐

Lubię szalone pomysły i lubię Adama, więc jak najbardziej spodobał mi się ten pomysł. W ten oto sposób, w styczniu 2023 roku premierę miała nasza wspólna książka pt. "Codzienność z GPT-3".

To nie jest podręcznik pisania promptów. To jest książka na temat automatyzacji zadań i integracji rozwiązań AI ze środowiskami no-code (Make, Shortcuts na iOS/MacOS, AutoHotKey na Windowsa itp.). O prompt engineeringu też tam oczywiście coś jest, ale nie taki jest temat przewodni książki.

Dosłownie teraz sprawdziłem wyniki sprzedażowe.

Sprzedaliśmy 1112 sztuk ebooka. Jestem zadowolony z tego wyniku 😎

Link do książki:

➤ https://gpt.zautomatyzowani.pl

 

W międzyczasie, po publikacji książki o GPT-3, pojawiła się premiera GPT-4. Świat AI niezwykle szybko się zmienia. Co zrobił Adam? Przerobił nasze wszystkie przykłady z książki w taki sposób, aby były kompatybilne z modelem GPT-4. Wymagało to przeglądnięcia ponad 180 stron i wprowadzenia poprawek do wszystkich wywołań API, ale udało się!  👏

W ten oto sposób książka zmieniła tytuł z "Codzienność z GPT-3" na "Codzienność z GPT-4". Zmiana tytułu nie jest więc zabiegiem czysto marketingowym. Zmieniła się także treść.

W międzyczasie podjęliśmy jeszcze decyzję o 'światowej premierze' książki, czyli o wydaniu jej w wersji anglojęzycznej. Tutaj podzielę się pewnym sekretem... 🤫

 

Premiera ruszyła dzisiaj i ogłosiliśmy ją w serwisie ProductHunt. Jeśli masz tam konto (albo możesz mieć 😏), to oddaj proszę głos na naszego e-booka. Czas jest tylko dziś do północy.

➤ https://www.producthunt.com/posts/everyday-with-gpt-4

Codzienność z GPT-4

 

AI Devs - wspólny kurs z Adamem 🦾

Wydawanie książki w branży IT jest takim sobie biznesem... w branży w której działam, 1000 sprzedanych egzemplarzy, to jest bestseller i nikt nie osiąga wyników pokroju Remigiusza Mroza. To nie ten świat.

Cel napisania książki jest więc zupełnie inny - budowa marki osobistej w konkretnej podbranży. W naszym przypadku AI. Książka sprawiła, że w ciągu ostatnich 2 miesięcy udzielałem już wywiadów dla TokFM, RMF24, Radio Poznań i otrzymałem kilka zaproszeń na konferencje jako prelegent 'z branży AI' 😃 (wszystkie zaproszenia odrzuciłem).

To świadczy o jednym - w niektórych kręgach nie liczy się wiedza, a rozpoznawalność. Długo budowałem to, co wiem z dziedziny, w której publikuję, ale to nie za bardzo kogokolwiek interesuje. Wydanie książki, ojjj tak... to jest to, co staje sie wabikiem na media.

Postanowiliśmy z Adamem pójść za ciosem i wydać kurs o nazwie "AI Devs" - szkolenie z integracji rozwiązań programistycznych ze sztuczną inteligencją. Zagadnienia zdecydowanie dla mocno technicznych ludzi.

Nie chcę tutaj rozpisywać się o tym, jak wspaniałe i niezwykłe jest to szkolenie (a jest! :D), więc po prostu odeślę Cię na stronę z jego opisem:

➤ https://aidevs.pl

A dlaczego ten kurs jest dla nas jako Twórców wyjątkowy? Prowadzimy go jako "kohortę", a więc coś na wzór warsztatów online. Zajęcia będą odbywać się przez 5 tygodni. Startujemy 24 kwietnia (to jest przedsprzedaż!).

Zarezerwuj sobie miejsce.

Przedsprzedaż szkolenia AI Devs

 

Kurs "Routing i firewalle w godzinę"

Jeśli już przy szkoleniach jesteśmy, to we współpracy z Pawłem Torbusem (autorem "Ansible w godzinę") postanowiliśmy ponownie nawiązać współpracę i wspólnymi siłami wydać kurs na temat routingu i firewalli w Linuksie.

Do niedzieli, do północy (26.03, 23:59) kurs można dostać w niższej, premierowej cenie:

➤ https://firewalle.mikr.us

Routing i Firewalle w godzinę
 

Na tym kursie testuję nową strategię reklamową na FB, o której być może napiszę w kolejnym wydaniu newslettera. O ile będzie zainteresowanie tym tematem 🤷‍♂️ 

 

Twitter - eksperymenty z siecią 🐦

Działam w wielu sieciach społecznościowych, ale najmniej udzielałem się na Twitterze. Postanowiłem to zmienić. Na początku stycznia 2022 roku, miałem około 8500 obserwujących.

Zacząłem publikować regularnie, dostatecznie dobre treści i aktualnie jestem obserwowany przez 29,5 tysiąca osób. To prawie 3,5x wzrost po nieco ponad roku.

 

Testowałem różne podejścia na rozbudowę konta. Poniżej wrzucam moje przemyślenia.

 

Na Twitterze (poza okołopolityczną patologią) można znaleźć sporo osób z branży IT, więc jest to ciekawe miejsce do promowania moich kursów online, jak i serwerów VPS. Stąd moja obecność tam.

 

Rozwój newslettera unknowNews 🚀

Projekt mojego newslettera unknowNews zaczął mocno się rozrastać. Na początku ubiegłego roku miałem około 3700 subskrybentów. Dziś mam ich już niemal 11600. Oznacza to wzrost o ponad 3x.

Co najbardziej przyczyniło się do rozwoju newslettera? Moim zdaniem były to klasyczne lead magnety (najczęściej termin ten oznacza pobieranie czegoś w zamian za maila).

Pierwszym, który zastosowałem był ebook 77 zadań dla admina. Później przyszedł czas na udostępnienie archiwum newslettera w zamian za maila i kilka innych, mniejszych 'zachęcaczy' do podania maila.

Dość często słyszę, że takie akcje tylko nabijają licznik zapisanych, a nie przekładają się na realnych czytelników. Nie mogę się z tym zgodzić. Przeciętny 'Open rate' dla unknowNews jest w granicach 55-65%, a 'click rate' na poziomie '25-30%'. Jeśli nie interesujesz się branżą email marketingu, to podpowiem: to są bardzo dobre wyniki ;)

Kolejnym świetnym krokiem było udostępnianie webowej wersji newslettera gdzie się tylko da (Facebook, Linkedin, Instagram, Hejto, Mastodon, Twitter, Wykop, Discord, Telegram, RSS). Oczywiście można się zastanawiać nad sensownością tego działania. Dlaczego ktoś miałby zapisywać się na newsletter jeśli może po prostu kliknąć w linka w social mediach?

Newsletter przychodzi do Ciebie zawsze i czeka w Twojej skrzynce. Link w socialach przychodzi do Ciebie, gdy Elon lub Mark zdecydują się, że powinieneś go zobaczyć, a niestety nie za często podejmują ostatnio taką decyzję, bo zasięgi w socialach stale spadają.

Jak zwiększyłem konwersję z udostępnianych w socialach wersji webowych?

 

Ogromną zmianę przyniosło także przebudowanie strony zapisu. Stara była wyklikana w Carrd. Nową zbudowałem z użyciem Mobirise (wersja komercyjna).

Powiedzmy, że teraz landing wygląda ZNACZNIE lepiej. Sama przebudowa landingu zwiększyła skuteczność pozyskiwania zapisów.

Aktualny wygląd strony możesz zobaczyć tutaj:

Nowa strona zapisu na newsletter

Ten eksperyment z przebudową strony uświadomił mi, że czasami nie warto na początku szukać nowych rozwiązań, a warto doszlifować skuteczność tego, co się już posiada.

Przebudowa strony na wersję bardziej 'user friendly', a mniej wyglądającą jak phishing, w którym nigeryjski książe chce przekazać Ci "gold" dała naprawdę dobre efekty.

 

Przyznam, że trochę już czasowo nie wyrabiam z researchem materiałów do newslettera.

Od ponad 2 lat wspieram się pomocą współpracownika, który razem ze mną przeczesuje internet w poszukiwaniu ciekawych materiałów. Niestety, ostatnio i on zaczął cierpieć na brak czasu, a niekiedy przytrafiają się sytuacje losowe, które powodują opóźnienia w researchu. Postanowiłem więc zatrudnić kolejną osobę do teamu.

Rozpoczęła się wielka rekrutacja!

 

Rekrutacja do unknowNews 🫡

Postanowiłem, że rekrutację na stanowisko 'researchera do unknowNews' ogłoszę tylko wśród moich patronów z Patronite. Są to osoby znające mnie, pozytywnie do mnie nastawione oraz... czytające mój newsletter. Czy może być lepsze gronoi potencjalnych kandydatów?

Opublikowałem ogłoszenie na zamkniętym forum. Przez 2 tygodnie zbierałem zgłoszenia.

Poniższe wyniki różnią się od tych publikowanych jakiś czas temu na moim instagramie, ponieważ instagramowe były podsumowaniem po pierwszym tygodniu rekrutacji.

 

Ostateczne wyniki

Rekrutacja kosztowała mnie łącznie nieco ponad 1600zł. Nie akceptuję pracy wolontaryjnej w moim biznesie, więc wszystkie zadania były pełnopłatne.

 

Czego się nauczyłem z tej rekrutacji?

 

Mam teraz większy zespół newsletterowy - warto było  💪

 

Projekt "kartki" - Instagram, Twitter i Linkedin

Szukałem ostatnio pomysłu na ciekawy, łatwo udostępnialny pomiędzy różnymi sieciami społecznościowymi content. Najprostszym sposobem budowania zasięgów byłoby regularne wrzucanie fotek z opisami - no już prościej się nie da.

Tylko skąd ja raz w tygodniu mam wytrzasnąć fotkę? Trzeba zrobić!

Wpadłem na pomysł, aby na kartce papieru napisać 1-2 słowa i robić im zdjęcie. To będzie mój 'lowbudgetowy content graficzny'. To, do czego trzeba się przyłożyć, to treść pisana. Ona wymaga sporo pracy.

Prezentuje się to na wallu w ten sposób:

Kartki wrzucone na Instagrama

Te 'kartki' trzymam w bazie danych Airtable (taki Excel na sterydach):

Airtable w akcji

Jak widać na powyższym screenie, baza przetrzymuje fotkę, treść wpisu, tagi i datę publikacji.

Dodatkowo jest tam jeszcze licznik znaków. Staram się nie przekroczyć 2200 znaków (długość tagów się w to także wlicza), aby treść była zgodna z Instagramem i Linkedin.

Tak przygotowany wpis o zadanej dacie wrzucany jest na Linkedin, Instagrama, Twittera i Mastodona za pomocą scenariusza z Make.

Scenariusz do automatyzacji

Czy to się dobrze sprawdza? I to jak!

Wpisy zdobywają fajne zasięgi na Linkedin i Instagramie i wzbudzają zazwyczaj pozytywne emocje i  ciekawe dyskusje. Raz tylko musiałem kogoś 'za mocno ztriggerowanego' (wulgaryzmy, wyzwiska itp.) uciszyć banem.

 


 

OK. Tyle na dzisiaj.

Wiele jeszcze chciałbym napisać, ale rozsądek podpowiada mi, że może lepiej dawkować tę wiedzę, aby nie zamęczyć Cię jako czytelnika 😉

Jeśli masz jakieś pytania, to możesz śmiało odpisać. Czytam każdego maila. Niestety, czasami przyjdzie Ci czekać długo na odpowiedź. Jestem ostatnio mocno obciążony licznymi projektami.

 

Do zobaczenia w przyszłości  👋

 

Jakub Mrugalski

pozdrawiam

Jakub 'unknow' Mrugalski

https://mrugalski.pl

Facebook Instagram YouTube Twitter Linkedin

Jeśli nie chcesz więcej otrzymywać ode mnie wiadomości, zawsze możesz się wypisać.